OVER QUESTIO
Centrum voor Levensvragen

Bij Questio werken geestelijk verzorgers die speciaal zijn opgeleid voor begeleiding van vragen rondom zingeving, kwaliteit van leven, sterven, levensbeschouwing, religie en spiritualiteit. Zij bieden een luisterend oor, helpen om gedachten te ordenen en begeleiden bij rouw en verdriet.

Geestelijk verzorgers hebben geheimhoudingsplicht en gaan vertrouwelijk om met alles wat u met hem/haar bespreekt.

Elke geestelijk verzorger is ingeschreven bij het landelijke Kwaliteitsregister Geestelijke Verzorging en handelt naar de landelijk opgestelde regels.

QUESTIO-kaartje-los.png

Welke gemeentes

Wij zijn actief in de volgende gemeenten in Noord-Holland: Alkmaar, Bergen, Castricum, Heerhugowaard, Heiloo, Langedijk ,Uitgeest, Aalsmeer, Amstelveen, Haarlemmermeer, Ouder-Amstel, Uithoorn, Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Wijdemeren, Beverwijk, Heemskerk, Velsen, Den Helder, Hollands Kroon, Schagen, Texel, Drechterland, Enkhuizen, Hoorn, Koggenland, Opmeer, Medemblik, Stede Broec, Beemster, Edam-Volendam, Landsmeer, Oostzaan, Purmerend, Waterland , Wormerland, Zaanstad, Bloemendaal, Haarlem, Heemstede en Zandvoort, Amsterdam en Diemen.

Wij zijn actief in de volgende gemeenten in Midden-Holland:

Bodegraven - Reeuwijk, Gouda, Krimpenerwaard, Waddixveen, Zuidplas.

Zoekt u binnen een andere gemeente, kijk dan op: www.geestelijkeverzorging.nl

Wat zijn levensvragen?

Iedereen komt in het leven vragen tegen die je raken en die soms moeilijk zijn. Het verlies van iemand die belangrijk voor je is, als je ernstig ziek bent of als je eenzaam bent of weet dat je einde nadert. Het is fijn als je die vragen met familie of vrienden kunt delen maar soms is het gemakkelijker om dit met een ‘vertrouwde vreemde’ te doen. Geestelijk verzorgers bieden u daarbij ondersteuning. Zij helpen u bij vragen over leven en dood, geloof en ongeloof, angst en vertrouwen, zaken uit het verleden, het heden en de toekomst; alles wat u bezighoudt kan onderwerp van gesprek zijn.

Geestelijk verzorgers bieden geen kant-en-klare oplossingen, maar geven u meer inzicht in uw vragen en hoe u daar uw weg in kunt zoeken.

Alles wat u aan hen vertelt, is vertrouwelijk en mag alleen met uw toestemming worden besproken met anderen. Wilt u in contact komen met een geestelijk verzorger, neem dan contact met ons op.

Bekijk hier onze flyer.