Goed gesprek in de OBA

Ieder mens kan te maken krijgen met ervaringen die je diep raken. Wat geeft mijn leven zin? Wat vind ik echt belangrijk?

29 januari 2024, van 13:00 tot 14:00 | OBA Oosterdok - zaal 5.2 (5e etage)

Kosten: toegang gratis | vrije inloop

n dit uurtje over levensvragen en zingeving kun jij in een kleine groep je eigen ervaringen inbrengen. Onder begeleiding van een geestelijk verzorger gaan we deze persoonlijke ervaringen verbreden naar een onderliggend existentieel thema. Vervolgens verkennen we met elkaar het thema, zoeken naar verdieping en ronden per bijeenkomst het gesprek af. Het kan zorgen voor herkenning op thema’s, nieuwe inzichten, inspiratie en versteviging van ‘eigen bronnen van kracht’. Een voorbeeld van een thema: een deelnemer geeft aan veel alleen op de bank thuis te zitten en met name in de avond. Dat bevalt hem niets. Als onderliggend thema kunnen we inzetten op eenzaamheid als dat klopt voor de deelnemer. Zo kan het een onderwerp worden dat iedereen aanspreekt en over mee kan praten.

Deelname aan de gespreksgroep is voor iedereen - ongeacht geloof of levensovertuiging - die een eigen ervaring wil aandragen en bereid is te luisteren naar anderen. De maximale groepsgrootte is 8 personen. Elk gesprek staat op zich, je mag 1 keer komen of iedere week. De voertaal is Nederlands en de inhoud van de gesprekken is vertrouwelijk. De aanvangstijd is stipt om 13:00 uur, ruimte is kwartier voor aanvang open.

Er zijn geen kosten. Aanmelden is gewenst via buurtcentrum@oba.nl.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met: Josephine van Balen, geestelijk verzorger, 06-52008421, verbonden aan Questio centrum voor levensvragen, j.vanbalen@stichtingquestio.nl

OBA Oosterdok | Oosterdokskade 143 | 1011 DL Amsterdam

T: 020-5230900 | E: klantenservice@oba.nl